“Сентиментальні мандрівки Галичиною” Галини Пагутяк

DSC_3939+
Знаєте, є такі книжки, які ти всюди з собою тягаєш і читаєш у першому ліпшому зручному (чи незручному:) місці. То це якраз така.

Мандрівки виявилися не тільки сентиментальними, але й захоплюючими. Бо крім описів доріг і маршрутів тут є, наприклад, історії про галицькі села з фракійськими і кельтськими коренями, городищами й капищами. Сімейні хроніки і легенди. Романтика промислової Галичини, якою вона колись була, абсолютно незнана нами, земля солі і нафти, де вже ні солі, ні нафти. Маленькі галицькі містечка, які загубилися у різних часах і просторах. Замки, палаци і храми, зруйновані, спалені, знищені і залишені. Монастирі зі своїми таємницями і цвинтарі з поваленими надгробками й некошеними травами. Ліси, озера, гори, місця сили і місця блуду. Пошуки витоків річок і шукання стародавніх шляхів. Ця книжка – як матриця Галичини, її концентрована сутність: «Ти вступаєш в одні й ті самі декорації – ратуша, костел, церква, замок, цвинтар, і колись ця монотонність, аж до асортименту продуктового магазину вистрелить тобі в саме серце».

У книжки струнка, дуже багата і приємна мова, текст ніби ллється, легко читається і притягує. Насичена спогадами й асоціаціями, «Перші мої спогади: я дивлюсь на гори з порогу хати в Урожі й хочу там побувати. Дві гори – Ласка й Мабура – наче незачинена брама, через які дмуть вітри з заходу», начинена роздумами і особливим, дещо містичним світоглядом, в якому живуть ельфи, духи і опирі, де якщо ти привітався з людиною поночі, а вона не відповіла, значить тобі стрівся мрець, ця книжка стала ще однією ідеальною осінньою читанкою.

Це досконалі подорожні нотатки – я ніколи не мріяла написати книжку, але якби мені захотілося, то я б брала «Сентиментальні мандрівки Галичиною» за взірець. Та й просто абсолютно “моя” книга – про мандри, які залишають по собі не лише фотографії, але й слід у душі.
І ще ця книжка відкрила мені одну маленьку таємницю. Я тепер розумію, звідки у тебе, Л., такий чудовий стиль твоїх нотаток у блогах і тяга до мандрів:)

2 thoughts on ““Сентиментальні мандрівки Галичиною” Галини Пагутяк

Залишити відповідь

