Місяць очерету

DSC_5337+
Календарна осінь помахала лапою і втекла, а погода цього наче й не помітила. У мене всередині осінь також триває – навіть календар 1 грудня у відремонтованому кабінеті повісила листопадовий.
Листопад тягнувся як карамель. І був таким насиченим – я не вірю, що це все я і зі мною. У останній день осені ми ходили у гості до свекра. Він живе на Миколайчука, і це насправді геть не той район, який я люблю. Проте після закинутих садів він вдруге приємно здивував. Якщо у майже зимовий вечір спускатися по Миколайчука до Мазепи, то знизу бачиш чудовий краєвид – увесь центр і телевежа як на долоні, місто трохи змерзло, але таке затишне у мерехтінні вогнів. Вони зливаються у об’єктиві фотоапарата, чіткості для звичайної картинки бракує, зате ці кольорові бліки нагадують, що починається надзвичайна пора.

10557747_676972952400177_8030677280889706028_o

Було у цьому листопаді багато фільмів. Найперше – благодійний допрем’єрний показ “Живої ватри” – документального фільму про вівчарство і про те, як цей спосіб життя потроху відходить у минуле. Фільм для ловців деталей і мисливців за моментами ідеальний – кадри з хатою на полонині, всередині якої палає ватра – жива, мусить горіти протягом усього літа, навколо хати тин і потужний вітер з гір передзвонює пустими відрами, які скоро наповняться овечим молоком. На Свидовці всі рази, які ми приїжджали, зустрічали пастухів і отару, вівці смішні, видряпуються на схили своїми маленькими копитцями чи то ратичками, голосно бекають і часом ганяють як скажені. І це теж стане історією, на жаль, бо напротивагу отаким місцевим на Свидовець приходять хлопці і дівчата з ближніх сіл із старими програвачами, де з касет лунає якась російська попса і залишають після себе гори сміття.
Фільм вийде у прокат навесні, раджу не пропустити, відчуття гір навіть крізь екран кінотеатру дуже потужне.

А ще ходилося на “Норвезькі короткометражки” – і там теж ця тема боротьби цивілізації й традицій. Cім фільмів, з них половина справді хороших, “Озирнись назад” дуже медитативний, у певних моментах нагадував “Живу ватру”, “Дивна риба” весела і добра, а “Пасажир” з Тормундом просто шедевр. Досі у голові крутяться уривки цих фільмів, дивно, як за півтори години можна настільки прирости до героїв і кадрів.


Ну і я не могла пропустити “Голодні ігри”, ми ходили в кіно і я не розчарована фільмом – бо нічого надзвичайного не очікувала. Третю книжку ледве дослухала в аудіоваріанті, така вона мені була важка. І це рідкісний випадок, коли віддаю перевагу фільмові. Особливо – за пісню Кітніс, яка стала моїм саундтреком листопада. Та й увесь альбом OSTів до цієї частини тішить – там і моя улюблена Lorde, і Bat For Lashes.

ee272376d933cc2a7bc56b1649839b_h498_w598_m2

А ще нарешті вийшов 5 сезон “Аббатства Даунтон” і це просто аааа! яке щастя, бо я про нього геть забула. Якби мене запитали про мій улюблений тип фільмів (та й книг теж), то це були б англійські фільми-романи про 19-початок 20 століття. Я завжди дивуюся вмінню людей у таких книжках або фільмах тримати себе у тих рамках, які диктував час. А ще більше – викручуватися з них досить цікавими способами. А ще багатослів’ю розмов – адже розваг тоді було не так багато, доводилося говорити й говорити і часто переливати з пустого в порожнє. Вони робили це дуже вміло, аж зачитуєшся;) І ще люблю після таких от костюмованих фільмів розглядати акторів у сучасному антуражі – дівчата круто вийшли для журналу і я їх такими не звикла бачити)

tukoni1

Листопад влаштував мені зустріч з Туконі. Художниця Оксана Була вигадала істоту, духа лісу, який допомагає деревам рости. Назвала його за іменем австралійського божества-дереволюба і намалювала для кожного з 13 дерев кельтського календаря дерев свого туконі. Я насправді в захваті від цих малих, тому їздила на відкриття виставки “Місяць очерету” у Жовкву, придбала собі календар і трохи листівок, і тепер задоволена як туконі:) Я люблю все, що пов’язане з рослинною тематикою, збираю засушені квіти й листочки, а у книжковій шафі у мене поклади каштанів, шишок і горіхів. А ще я люблю альтернативні міфології й взагалі всілякі міфології, крім грецької, якої ще зі школи забагато. Тим більше, асоціювати себе з рослиною – це веселіше, ніж знаки зодіаку;) Наприклад я глід, чоловік – виноград, а ви хто?) Більші картинки за кліком, але оскільки картинки дуже світлі, то може допомогти ця картинка (там усе починається з ясеня, він на картинці третій),  або менш красива табличка, де все починається з берези).

tukoni4

tukoni9

tukoni6

tukoni10

tukoni8Мій улюблений туконі – Бузина, загадковий і химерний, і в “моїх” кольорах.  До речі, зараз якраз розпочався місяць бузини, час бути химерними)

Листопад був насичений зустрічами й розвіртуаленнями – от що значить один раз у Фейсбуці понити) Це було тепло, смачно і цікаво, я дякую вам, люди!:)

У листопаді трохи вчилася нового. Пройшла на Skillshare курс про створення паттернів. У дівчинки дуже проста англійська, та й зрозуміти все можна навіть без слів. Може колись я і за паттерни візьмуся, все таки це крута штука. Дуже сподобалася мені лекція про те “Як писати цікаві статті” – читається на одному подиху, і поради дуже доречні, відчуваю, що не раз повертатимуся до цього тексту. А оцей текст, де у першому пункті йдеться про те, що часто ми концентруємося не на тому, що треба зробити, а як, дуже про мене, прямо робота над помилками.

Читалося цього місяця небагато – трохи домучувала Маргарет Етвуд “Handmaid’s Tale”, чогось цій книжці бракує, зате чомусь дуже потішив кінець. Далі під в’язання слухаю “Відьмака”, але це вже зовсім інша історія – про в’язання.

Таким видався листопад, а в грудні я планую щодня робити якусь справу, яка приносить задоволення. Сьогодні от пишу в блог, а завтра – можливо теж напишу в блог, але вже з готовим списком приємних справ, якщо прийде натхнення його скласти. Всім затишного грудня, а нам, львів’янам, трохи приправи у вигляді снігу;)

2 thoughts on “Місяць очерету

  1. Туконі – неймовірні! Теж хочу такий календар…
    Але окремо дякую за цей запис, бо звідки я б іще дізналася про 5-й сезон Абатства, Живу ватру і Норвезькі короткометражки )

    Подобається

Залишити відповідь

