В’язання проти мінімалізму

Цього тижня мене накрила нова, дуже радикальна хвиля розхламлення свого дому. Йшли до пакетів на продаж чи роздавання ті речі, які я раніше сентиментально берегла чи наївно надіялася, що таки колись знадобляться. Напередодні переїзду я планую позбутися більшості речей, які мене оточують і залишити тільки найнеобхідніше. Бо відчуття простору для мене найцінніше, а відчиняти шафу і запихати туди щось, а не вільно класти, може добряче вивести мене з рівноваги.

Cправа дійшла і до того, що раніше було практично недоторканим – до пряжі. У мене багато старих запасів з тих часів коли: “Оо, яка гарна рябенька секційна пряжа, треба брати!”, “Акрил? Пофіг, зате який колір!”, “Візьму один моточок, бо на більше нема грошей, а купити так хочеться”, “Лишу ці два метри фіолетової нитки, а може колись знадобиться”, “Дешева пряжаа!” і ще багацько усіляких недов’язів, за які я вже не хочу й не буду братися, але ж нитки, з яких вони зроблені, викидати наче й шкода, купа пряжі із секонду, з невідомим складом, правда тепер я вже на дотик чую цей скрипучий акрил, і у такій кількості, що не завжди й мітєнки з них зв’яжеш, не кажучи вже про щось більше. Усе це мирно собі лежало у кількох корзинах і чекало, що я нав’яжу кольорових пледів чи подушок, всіляких дрібниць типу чохлів на склянки для олівців і ручок. Словом, використаю залишки пряжі.

Але настав момент, коли я зрозуміла, що не хочу їх використовувати. Не хочу створювати щось, відштовхуючись не від ідеї й того, в якому кольорі я її бачу, а від ниток, які вже є. Створювати непотрібні по суті речі лише тому, що потрібно використати залишки пряжі. Є навіть цілі мотки, яких вистачило б на шапку чи гетри – але колір мені вже давно перестав подобатися, чи, купивши кілька разів справді хорошу пряжу, я зрозуміла, наскільки паскудні ці нитки на дотик. Мій мінімалізм і небажання засмічувати простір дуже конфліктують з новими речами, які можуть з’явитися у результаті дов’язування.

Загалом в’язання і мінімалізм поєднувати важко. Бо у світі стільки красивих ниток і стільки красивих речей, яких тобі хочеться наробити, але завжди є межа – і в певний момент тобі вистачає, наприклад, шапок (а мені й зараз моїх трьох майже повністю вистачає) і в’язати їх лише тому, що є купа красивої пряжі, стає не зовсім правильно. Я не люблю цього відчуття, коли “Мій гардероб майже ідеальний, але бракує ще речі того, того й ще отакого кольору”. Бо ніколи гардероб не буде ідеальним. Завжди чогось бракуватиме і можна просто потонути у цих речах. Якщо є кілька тих, у яких тобі комфортно, ти знаєш, що вони тобі пасують і їх достатньо, аби йти по колу і не набридати – це і є той самий ідеальний гардероб. Але я відійшла від теми.

Усі ці залишки й незалишки, які тепер мені “не смакують”, підуть або на смітник, або до людей, які використають їх за призначенням. А я для себе вирішила, що перш за все перестану купувати дешеву пряжу, склад якої не тішить, тільки заради гарного кольору – зазвичай потім виходить дуже паскудна якість виробу з таких ниток. Ми не такі багаті, щоб купувати дешеву пряжу. Також я плавно відходжу від в’язання інтер’єрних штук чи різноманітних речей, які можна і легше купити. Наприклад, певний час мене захоплювала ідея в’язаного гаманця, але тепер я швидше куплю собі готовий, ніж буду мучитися і щось вигадувати. Чи ті ж шарфи – люблю в’язані, але маю багато різноманітних кольорів текстильних і збільшувати їх кількість планую розумно, тільки те, чого найбільше хочеться, як то величезний аранистий палантин.

В’язання з самого початку було для мене способом створення затишних штук своїми руками, мене захоплювала магія ручної роботи. Тепер на перше місце вийшла магія якісних матеріалів і виважених ідей, без фанатизму щодо кількості. Сподіваюся, цей настрій я збережу надовго.

3 thoughts on “В’язання проти мінімалізму

  1. Нещодавно почула про цю книжку і хочу прочитати:
    Marie Kondo «The Life-Changing Magic of Tidying Up: The Japanese Art of Decluttering and Organizing» (Мари Кондо. Магическая уборка. Японское искусство наведения порядка дома и в жизни)
    У світі вже цілі “секти” засновуються після прочитання 🙂

    Подобається

Залишити відповідь

