Сохер Рокед “Людина втомлена. Як перемогти хронічну втому і повернути собі сили, енергію і радість життя”

2016-06-07 05.55.55 1
Бувають дні, коли я почуваю себе як дохла риба. Енергія на нулі, хочеться лежати і бездумно бравзати пінтерест. Я б подякувала своєму організмові, якби він влаштовував подібні свята раз у півроку, а решту часу я почувала себе хрустким огірочком. Але ж ні. Тому почитати щось про втому і те, як з нею боротися – це, можна сказати, моя життєва необхідність. Дуже вчасно трапилася книжка британського лікаря Сохер Рокед “Людина втомлена. Як перемогти хронічну втому і повернути собі сили, енергію і радість життя”. Всередині чекало багато несподіванок.

Про що: Починалося усе невесело. З опису хворіб, які можуть бути причиною втоми. Діабет, апное, анемія, хвороби шлунка і кишківника. Я, як то кажуть, приунила. Всю дорогу читати про діагнози, які я сама собі не поставлю, хоч можу виявити усі можливі симптоми, бо у страху великі очі – ні, дякую! Але класно, що я не кинулася того ровера і продовжила. Бо далі багато корисного. Мені дуже сподобалося, що тут є різні аспекти: сон, медитація, спорт, йога, харчування. І багато конкретики – техніки дихання, асани, рецепти їжі. Про їжу треба розповісти детальніше, бо вона займає левову частку обсягу книги. Дивуюся насправді, як на такій невеликій кількості сторінок вмістилося стільки інформації. Є про те, які добавки й вітаміни треба організму, чим шкідливий цукор, які небезпеки молока, риби, пшениці, м’яса, чому класно їсти органічні продукти, описана тритижнева система очищення організму і багато іншого. Більша частина інформації для мене не нова, мій перший детокс від  “Зелених богинь” дав класну базу і чимало корисного. Але нагадати, знову усвідомити і почати використовувати це все – ось за що мені сподобалася ця книжка. Бо усе, про що тут ідеться – не нове, але ми часто забуваємо про прості речі.

Ідеї:

  • Їсти 400 грам фруктів і овочів різного кольору за день – це та доза, яка дає змогу отримувати багато поживних речовин, мінералів і вітамінів. Тепер щодня намагаюся так робити, і мій шлунок не може натішитися.
  • Принцип 70 на 30. Тобто якщо 70% свого часу у тиждень слідкувати за здоров’ям, не забувати про правильне харчування і спорт, а 30% цього не робити (у межах розумного), все одно ефект буде. Розслабитися і дозволити собі трохи зайвого – бо не можна жити у постійному напруженні.
  • Не звинувачувати себе – ще одна корисна штука. Зірвалася і нажерлася чебуреків (привіт, їдалка на роботі, ти нестерпна!) – на другий день з’їла гору салату і забула про той чебурек. Бо якщо їсти неправильну їжу і ще й себе на це під’їдати – нерви ваші скажуть вам “Адьйос!” і змотаються від цієї навіженої подалі.
  • Вибрати для початку кілька змін у тиждень і почати з них. Далі підтягнуться інші. Не все одразу. У мене зараз це салати, мигдальне молоко і часткова відмова від цукру.
  • Дихання! Пам’ятаю, який крутий ефект на мене справила медитація, коли я вперше спробувала. Крім м’якого, приємного післясмаку мені ще дуже подобається, що техніки медитативного, глибокого дихання можна застосовувати будь-де. Сохер описує кілька технік, наприклад сім коротких вдохів і видих – я коли йшла додому зла і недобра, відчула полегшення навіть після перших семи вдохів.
  • Те, чому ти чиниш найбільший спротив, принесе найбільшу користь твоєму здоров’ю. У мене це регулярні заняття спортом. Я дуже важко вчуся робити правильно фізичні вправи, мені вони не виходять ні з першого, ні часто з десятого разу. Тому я здаюсь. Хоч мозок розуміє, що варто щось з цим робити.
  • Йод, селен, магній, вітаміни D, B – усього цього часто бракує і навіть якщо їсти здорову їжу. Прикупила собі спіруліни, здається, мій організм замість кави для тонусу використовує йод%)
  • Психічна зануреність – вміння жити сьогоднішнім днем, усвідомлювати свій відчуття і своє оточення у цей момент замість постійних флешбеків у минуле і мрій про майбутнє. Страшенно бракує вміння бути тут-і-зараз, у нинішньому моменті, не переживати, як складеться майбутнє і чи зробила я в минулому щось фатальне.

Цікавий факт: Сохер стверджує, що від однієї-двох чашок кави у день не буде шкоди і залежності. Вона розповідає про різні дослідження, наприклад, у одному з них йдеться про те, що помірковані каволюби менше стресують і відчувають себе щасливішими. Отакі дослідження я люблю! Правда, пити треба без молока :Р

Цитата: “Потрібно відчувати себе щасливим і вдоволеним, мати ціль у житті і оточувати себе людьми, які дарують нам позитивні емоції, підтримку. Це все те, що надає сенсу нашому існуванню”.

Де шукати: у онлайн-книгарнях, якщо купуєте російське або на екс.юа, якщо готові до піратського електронного варіанту.

2 thoughts on “Сохер Рокед “Людина втомлена. Як перемогти хронічну втому і повернути собі сили, енергію і радість життя”

  1. Ліля, дякую за рецензію! я б до тої книжки не добралася, а тема мені також цікава) маю питання про каву – автор пояснює чому її потрібно пити без молока?)

    Подобається

    • Рада, що це корисно ще комусь крім мене! Пояснює тим, що антиоксиданти, які є корисними у каві, молоко нейтралізує.

      Подобається

Залишити відповідь

