Автори осені й сезонне читання

567

Поки я лише починаю читати свій список осінніх книжок, руки все одно вже чешуться щось написати на цю тему. І придумала, що нехай побуде тут мій імпровізований перелік авторів, у книжках яких добре відчутно осінній настрій, хоч конкретно творів про осінь може і не бути. Минулого року писала схожий пост Осіння читанка, де я трошки повторююся, але це занадто моя тема, аби мовчати цієї осені.  

  1. Дафна Дю Мор’є. Дія її книг відбувається переважно у старих англійських домах і їх завжди супроводжує відчутний присмак готичності, хоч написані були не у розквіт моди на таку літературу. Я більше слухала в аудіоваріанті, ніж читала, але від усього у захваті в одинаковій мірі. Найвідоміша її книжка – “Ребекка”, але і “Моя кузина Рейчел”, і “Голодна гора”  тримають у хорошому напруженні, при тому, що вся інтрига суто психологічна. Ця похмура атмосфера є завжди, навіть тоді, коли дія відбувається у сонячній Італії.
  2. Стіг Ларссон. Часто ловлю себе на думці, що я б дуже хотіла прочитати ще одну історію про Лісбет Саландер. Бо Ларссону вдалося створити настільки харизматичних персонажів й сюжет, що хочеться побачитися з ними знову. Плюс сімейні таємниці у комплекті, плюс робота журналістів – усе моє.
  3. Мілан Кундера. Хоч книжки у нього легкі й невимушені якісь, та вуалька суму завжди ледь видимою тінню прикриває їх. Прочитала багато, пам’ятаю, що фаворитом колись був “Вальс на прощання”.
  4. Анджей Сапковський. Я ніколи не читала “Відьмака” – я його слухала. Три частини, які, скажу правду, не надто мене захоплювали у процесі прослуховування, тепер часто згадую. І сумую за тим настроєм і тим світом магії, який створив Сапковський. Треба дочитувати-дослуховувати.
  5. Туве Янссон. Куди ж без неї, без мумі-тролів, а також дорослої “Дочки скульптора”, яку я пам’ятаю не за змістом, а за відчуттями і вони якісь такі глибоко мінорні.
  6. Ольга Токарчук. Всі її книжки, які я читала – це незмінно й переважно сум, смерть, меланхолія й багато-багато думок, які хочеться виписувати у записник.
  7. Скарлетт Томас. Вже колись зізнавалася у любові до неї і до її безсюжетних книг з абсолютно блакитним, блюзовим настроєм. У них хочеться залізти, як у великий теплий светр і не вилазити вже звідти цієї осені. Аж шкода, що я прочитала все перекладене російською. Улюблене незмінно – “Our tragic universe”, перфектна книжка для листопаду.
  8. Марек Краєвський. Колись дуже любила його детективну серію про Львів передусім за місто у цих книгах. Стара топоніміка, впізнавані місця, для фанатів жанру досить непогані сюжети.
  9. Ну і трохи окремих книг авторів. Настрій-осінь це: Антонія Байетт “Possession” – у російському перекладі “Обладать”, “Двері в літо” Хайнлайна, “Ключ із жовтого металу” Макса Фрая, “Корабельні новини” Енн Прул, “Тринадцята казка” Діани Сеттерфілд, “Історія любові” Ніколь Краусс.

DSC_9789
Ще придумала собі таку річ. Оскільки моя книжкова шафа поки досить вільно дихає і має кілька незакладених поличок, одну з них я виділила під книжки з осіннім настроєм, а також ті, які просто хочу зараз прочитати. Не знаю, чи всі подолаю, але це виявилося досить зручно – коли вони зібрані у одному місці й можна швидко взяти щось під настрій.

2 thoughts on “Автори осені й сезонне читання

Залишити відповідь

