П’ять причин полюбити Люблін

2016-11-19 07.56

Коли ми з Ірою вирішили зганяти на один день в Польщу, пошопитися і трохи погуляти, особливих надій я на цю поїздку не покладала. Але сталося не так як гадалося і Люблін мені дуже сподобався. Це місто з своїм шармом і я спробую описати складники, які роблять його таким неповторним. 

2016-11-21 10.58.53 1

 Тиша кам’яних вулиць

Ми приїхали сюди об 11 ранку і коли від автовокзалу нарешті звернули у одну з вуличок старого міста, я звернула увагу на те, як тут тихо. У Львові в такий час у вихідний день на площі Ринок і довколишніх вулицях вже такий балаган, від якого хочеться тікати. І купа народу. До речі, через це мені й не сподобався Краків – я одразу згадала львівський центр. І зрозуміла, що якби не безумовна любов до рідного міста й місця без людей, які я знаю, то Львів би здавався мені нестерпним.

2016-11-21 10.57

Репродукції картин на стінах старих будинків

У Любліні багато невідреставрованих будівель у радіусі Площі Ринок. Там ніхто не живе, не знаю чому, можливо, будинки аварійні. І на вікнах цих будинків зустрічаються репродукції, наприклад Брейгель. Є ще вікна зі старими фотографіями. Така проста й водночас ефектна ідея музею просто неба!

2016-11-21 10.57.43 1

2016-11-21 10.56.49 1

Антикварні крамнички

Ми натрапили на одну таку, де інтер’єр кімнати нагадував музей і змусив моє серце забитися частіше. Чого там тільки не було – старі меблі, посуд, прикраси, картини, текстиль… Я б там могла залишитися і довго роздивлятися усі експонати, від столового начиння до ловців снів. І що я ще зауважила – навіть у стандартних сувенірних крамницях, яких нам трапилося в центрі лише дві, є якісь зовсім нестандартні речі, старовинні, які роблять це місце особливим. Наприклад, у одній висіли старі скрипки, стояли друкарська й швейна машинки. В іншій – прикраси з металу, зроблені кільканадцять років тому. І немає тисячі однакових, штампованих сувенірів. За це Любліну великий лайк. Ну хіба хотілося б більше якихось цікавих листівок побачити.

2016-11-19 09.58

2016-11-21 10.50

 2016-11-19 09.57.47 1

2016-11-21 10.56

Старі брами й круті вулички

У Любліні є дві брами – Краківська і Ґродська, через які можна ввійти до старого міста. Я зрозуміла, що не сфотографувала жодної, хіба на цій фотці зверху трохи видно арку тієї брами, за якою дорога до замку. Вулички, які ведуть до Площі Ринок, йдуть під гору. Це одразу створює враження справжнього міста-фортеці, середньовічного чи й ще давнішого, відділяє старий центр від сучасної частини. Тут дуже легко уявити себе десь у минулому, фасади будинків не псують похабні вивіски чи різнокольорове фарбування, всюди бруківка і тільки машини, які їздять центром, трохи забирають цю магію.

2016-11-21 10.54

Душевні кафе

Ми за день встигли побувати у двох закладах і обидва нам сподобалися. Między Słowami – книгарня-кав’ярня і це місце мене підкорило. Тут дуже затишно: багато книг, м’які дивани, торшери з приглушеним світлом, смачний чай, свіжі й круті десерти і взагалііі – зрозуміла, як мені бракує подібного місця зараз у Львові, де кемекси й аеропреси у стилі лофт впевнено сунуть вперед, змітаючи все на своєму шляху. Вкотре згадала “Кабінет” і те, що перший поверх будинку, в якому він колись був, пофарбували у бірюзовий й певно збираються там клепати якусь кафеху. Словом, як будете у Любліні, зайдіть, тут добре. Ми сиділи у суперзатишній фіолетовій кімнатці, на сайті кафе є гарні фото з неї і з інших залів.

2016-11-21 10.54

Друге місце – це Caffe Trybunalska, тут ми снідали й ввечері сиділи на пиві, чекаючи автобуса. Нормальні ціни для сніданку, приємна атмосфера, багато простору, мій омлет з лососем був смачний. Пиво – нічого особливого, та й у суботу ввечері хмара народу й дууууже шумно – але видно, що місцеві цей заклад люблять. Загалом, що мене здивувало – кафе тут геть небагато, принаймні порівняно зі Львовом і немає цих жлобських терас, які займають весь тротуар і ще шматок дороги. Хіба може вже на зиму поховалися. Площа Ринок хоч набагато менша за нашу, але пуста, не переповнена, як львівська, усім чим треба і не треба.

Після цієї подорожі я нагадала собі, як люблю невеликі міста за те, що не тиснуть мені на голову. У Любліна ідеальний баланс – у маленькому просторі велика кількість цікавого. А пошопилися ми так собі, хоча я встигла купити і трохи одягу, і подарунків, і книжку з в’язальними візерунками – нє, здається, пошопилися таки супер!

3 thoughts on “П’ять причин полюбити Люблін

Залишити відповідь

