Здорове харчування: четвертий старт!

2017-02-12 06.53

Прогортала свій блог і зрозуміла, що кожні 6-9 місяців я пишу пост про те, яке кльове здорове харчування, а потім повільно сповзаю у прірву, де на мене вже чекають мої персональні монстри – еклери, тортики й магазинне печиво. Кому цікаво, пост номер раз, дватри. І от настав час для нового такого посту. Хочу зробити його мотивуючим, попри все оце вищенаписане. Бо навіть коли ти щоразу повертаєшся на старт, в тебе вже є певні висновки й досвід, які одного разу допоможуть таки дістатися фінішу.

Цей новий виток моєї персональної харчової спіралі відзначився тим, що я почала думати про такий аспект як кислотно-лужний баланс організму (рН). Якщо коротко – вся їжа, яку ми їмо, або закислює організм, або олужнює його. В ідеалі співвідношення має бути 70 до 30 на користь лугів. Висока кислотність у шлунку веде до гастритів, швидкої втоми, паскудної шкіри. І закислити організм дуже легко, якщо забувати їсти свіжі овочі-фрукти у достатній кількості. Передати куті меду, тобто організму – лугів, важче і переважно проблема таки в зміщенні pH у сторону кислот. Бо весь тваринний білок (м’ясо, яйця, молоко) +швидкі вуглеводи закислюють організм. А їсти достатню кількість свіжих овочів-фруктів взимку не так то й легко. Трохи я прошарилася в цій темі, навіть замовила собі спеціальні лакмусові служки для визначення рівня рН, правда магазин виявився супергеніальний і не дає про себе чути взагалі. Спробую пошукати інший. Ну а поки що налягаю на сезонні овочі й фрукти, яких не так і багато, але трохи є. Бо у анамнезі в мене гастрит у дитинстві, та й зважаючи на те харчування, яке було у  впродовж зими, я розумію, що навряд організму бракує саме кислот, а от лугів – дуже. До речі, вода з лимоном зранку перед їжею – чудовий олужнюючий спосіб, попри те, що лимон кислий. Коли ця суміш потрапляє в шлунок, вона діє лужно. Так само, як і водорості типу спіруліни – тепер я розумію, чому коли не забуваю зранку з’їсти пару таблеток спіруліни, в мене одразу зникає сонливість. Справа не тільки в йоді, який є у спіруліні, але й в олужненні, бо кислоти, як я писала вище, провокують втому.

2017-02-12 06.57

Тому  для налагодження кислотно-лужного балансу в хід пішла морква, синя капуста й цибулька, порей, авокадо, буряк, пекінська капуста, яблука, цитрусові, морожений горошок та суміші овочів, які можна їсти сирими. Стараюся щовечора робити собі велику тарілку салату у різних варіаціях. Останній улюблений, від якого я кайфую – це авокадо, солодке червоне яблуко, салат або пекінська капуста, фета, грецькі горіхи, кунжут і сушена журавлина. Заправляю оливковою олією і мммм – обожнюю його зараз. Ще є такий гарний варіант заправки як горіхова олія. Взагалі, відкрила для себе яблука як інгредієнт салатів і доповнення до несолодких страв. Люблю салат, де морква+яблуко, але так само круто їсти яблуко з хумусом і авокадо, наприклад. Замість яблука ще класно апельсин підходить. Добре смакує “канапка” із шматка яблука і арахісової пасти.

Класний салат з синьою капустою і фетою чи пліснявим сиром й сухариками, заправляти це діло треба грецьким йогуртом. Або безпрограшне авокадо, яке я мну вилкою, додаю лимонного соку і посипаю зверху порізаною синьою цибулькою й якоюсь спецією – ммм 🙂

Вже дуже чекаю весни й літа навіть не так через тепло, а через зелень. Як я хочу щодня їсти величезні порції зеленого салату! Як я мрію про свіжий хрусткий огірочок. Хоч в зими є свої переваги – наприклад, авокадо по 17 грн в Ашані, я кожного дня з’їдаю зараз по штуці. Вони там, правда, завжди як камінь тверді, але швидко дозрівають. Кладу у паперовий пакет навіть без жодних яблук чи бананів, як пишуть в неті, а самі авокадо і в темне місце. Через день-два їх вже можна їсти. Головне не брати дуже поцятковані чорним авокадо, ці мають шанс зігнити. Цієї зими я вперше пізнала дзен “як авокадо-та й ложкою”, раніше завжди чистила шкірку ножем. Але хороше авокадо дійсно великий кайф зачерпувати ложкою.

У якомусь із попередніх дописів я писала, що у мене все ок із засвоєнням молока. Як я помилялася! Якось так трапилося, що у лютому його майже не пила, хоча у січні в мене був омлетний бум. А потім кілька разів купила лате з собою. І отримала такий барабан замість живота, що світ здавався немилим. Це мене засмутило, бо кава з молоком – мій замінник солодощів часом. Не у плані смаку, а в плані винагороди чи жалощів для себе. Ми ж їмо солодке дуже часто саме тому, що хочемо подарувати собі щось приємне, а не шлункові смак цукру.

Про цукор як про універсальне світове зло вже певно всі знають, я ще додам. Звісно, важливо від нього відмовитися, якщо хочеш схуднути, бо він дає пусті калорії. Але для мене важливішим є й те, що цукор дарує нам не тільки свою калорійність, але й чужу. Їси цукроване солодке-піднімається рівень глюкози в крові-згодом різко падає-тобі знову хочеться щось зжерти. Цукор дуже великий провокатор апетиту. Тому стараюся його якось обходити. Їм сухофрукти і роблю з них у комбінації з зернами й горіхами солодощі, ласую медом або додаю у випічку сироп агави – хоч останні два підсолоджувачі теж глюкозу піднімають, та все-таки я не відчуваю після них такого дикого апетиту. На черзі – стевія. Взагалі, магазинні солодощі після кількох приступів здорового харчування вже не здаються такими смачними. Я кусаю обліпиховий еклер, чую приторний солодкий смак й запах ароматизаторів, і це все. Інша справа – домашня випічка, яку можна зробити ледь солодкою і розрізняти не лише смак цукру. За нею сумую. Тому печу собі печеньки з мигдального борошна і кокосової стружки із сиропом агави. Треба ще такі вівсяні зробити.

2017-02-12 06.58
Все смаження, випікання й інші процеси, де треба жир, супроводжуються у мене кокосовою олією. Зрозуміла, що нарешті остаточно до неї звикла – у стравах вже не чую кокосового присмаку й запаху. Правда, накололася була з нею – купила у Польщі баночку і не глянула там, а вдома, коли дійшло до використання, зрозуміла, що вона рафінована – кокосом не пахне і має жовтуватий колір. На банці жодних позначок про це. У доброї нерафінованої все навпаки. Відклала її, знову взяла свою улюблену в “Смаці життя” і щаслива.

2017-02-12 06.56

Ну і напишу тут типове зимове щоденне меню, яким я зараз керуюся і що мені смакує.

Сніданок – вівсянка на воді чи мигдальному молоці з горіхами й яблуками, ложкою меду, канапка з м’яким сиром типу філадельфії чи будь-яким іншим, зверху можу покласти шматки авокадо, трав’яний чай.

Обід – каша (гречка, пшоно, горохова), бурий рис і салат, варені заморожені овочі. Може бути ще варене яйце або хумус з овочами як додаток. Давно не їла тофу, але воно теж класно доповнює смак, мішаю його з кашею і авокадо, виходить своєрідний плов. Ще дуже люблю кукурудзяну кашу з фетою чи бринзою, але таке щастя на обід можу дозволити собі на вихідних, бо смакує мені цей банош тільки щойноприготованим.

Вечеря – салат, квашена капуста, оселедець, лосось, хумус, авокадо, морква, фета чи інший сир, яйце – не все одразу, а обираю те, що хочу і чого не їла ще вдень. Може бути суп – найчастіше варю сочевицю і якісь заморожені овочі, чи сочевицю+гарбуз, потім блендерю частину супу, щоб лишалося що пожувати, бо супи-пюре, як правило, з’їдаю швидко і не відчуваю насичення взагалі. Суп доповнюю тертим сиром типу пармезану, різним насінням, фетою.

На солодке, якщо дуже хочеться, у мене суперсмачний чорнослив зі “Смаку життя”, ще роблю свій чорнослив у шоколаді – якщо змішати какао-терте з какао-масло, виходить шоколадна помадка, якою поливаю чорнослив, смакота. Або шоколадку з перемелених фініків й ізюму, додаю горішки і поливаю тією ж помадкою. Фініки настільки солодкі, що навіть їхній смак часом приторним видається, що вже казати про звичайні солодощі. Так і живу. Поки що подобається, схрещую пальці, щоб цього разу мене тримало ще довго.

8 thoughts on “Здорове харчування: четвертий старт!

  1. Лілю, я з тобою! Таке враження, що цей пост написала я – точно все, як я люблю) і авокадо, і масла і кашки – ти прочто читаєш мої думки. Взагалі я вважаю, що я правильно харчуюсь, але дуже часто зриваюсь – і мене це дуже засмучую. Я дуже люблю піцу і часто її їм – ну серйозно вже пробувала різні варіанти здорової піци – нічого не виходить. Зараз починається піст і я буду дотримуватись його в частині відмови від некорисної їжі – щодо повної відмови від тваринної їжі, то я не готова поки що. В тебе дуже класні рецепти – ділись частіше) Я вже хочу спробувати твій салат з авокадо і яблука – не пробувала ніколи таке поєднання.До речі, авокадо я чищу чистилкою для бараболі – вона дуже тонко зрізаю шкірку. А Вітя садить кісточки в землю і вони ростуть, як дурні) тому давай цього разу ми будемо вже серйозними разом – мені потрібна така підтримка,щоб не зриватись! І ще питання – ти хочеш харчуватись правильно виключно через здоров’я чи ще хочеш схуднути? Бо я хочу скинути ті пару кіло,які ніяк не йдуть вже пару років – і цієї весни вже треба добитись свого) Сорі, якщо питання надто приватне,можеш не відповідати)

    Подобається

    • Я рада, що тобі це все теж близьке. Про піцу можу сказати таке: поки робила фотки для поста про корисне харчування, якраз її наминала))) Я не великий фанат, але часом може дууже захотітися, то вже не ставлюся до себе так суворо)) Я загалом не пощу, але от надумала зробити собі 50 днів без цукру і це точно співпало з постом, буду пробувати) І ти пробуй, будемо разом йти до мети) Салат з яблуком смачний, коли свіжий, робила на роботу сьогодні, то вже трохи не те до обіду. Авокадо в мене росте і в батьків одне з кісточки вимахало, правда їм певно замало сонця, бо не розростаються, а тягнуться у висоту (( Щодо твого питання про схуднення, то так, 2-3 кг здалося би скинути. Три роки тому, до весілля я за два місяці свої 2 кг скинула і важила 50 кг, чарівний час легкості. Правда, не їла нічого солодшого за яблука і майже не їла хліба, самі каші й зелені овочі. Не готова в такому режимі жити завжди, але це був крутий досвід.

      Подобається

  2. Щодо авокадо – воно само по собі має схильність рости вгору, його треба підрізати, щоб воно росло в ширину) Ну ти молодець , я не пам*ятаю, коли важила 50 кг – зараз стабільно 56-57, але це для мене якась звична вага) звісно хотілося бю так само до весілля схуднути!Буду слідкувати зза твоїми успіхами і разом у нас все вийде) До речі, вже сіла замовляти продукти на тому сайті, що ти порадила – дуже гарно там і ціни непогані)

    Вподобано 1 особа

Залишити відповідь

